هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی غبغب در کلینیک زیبایی

هایفوتراپی غبغب این مزیت را دارد که پوست شل و افتاده زیر چانه را سفت کند و به آن ظاهری جوان تر بدهد. بنابراین، اگر احساس می کنید زیبایی شما تحت تاثیر غبغب زیر چانه تان قرار گرفته است، پیشنهاد می کنیم برای برداشتن چربی اضافه زیر چانه به کلینیک زیبایی سر بزنید. ما بهترین نتایج را به شما عده می دهیم.

هایفوتراپی غبغب چیست؟

هایفوتراپی غبغب یا سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک روش درمانی غیر تهاجمی و غیر جراحی برای سفت کردن پوست زیر چانه و کاهش چربی های اضافه آن است. این روش از امواج اولتراسوند برای تحریک تولید کلاژن و الاستین در لایه های عمیق پوست استفاده می کند.
در هایفوتراپی غبغب، از دستگاهی مخصوص استفاده می شود که امواج اولتراسوند با شدت بالا را به طور دقیق به لایه های عمیق پوست زیر چانه ارسال می کند. این امواج گرما را در این لایه ها ایجاد نموده که باعث ذوب شدن سلول های چربی و تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود.

رفع غبغب با هایفو امکان پذیر است؟ کلینیک زیبایی

ایا هایفو غبغب را از بین میبرد؟

• بله، رفع غبغب با هایفو انکانپذیر است. با این حال، میزان تاثیر هایفو بر غبغب به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:
  • میزان چربی زیر چانه: هر چه چربی زیر چانه بیشتر باشد، هایفوتراپی موثرتر عمل می کند.
  • کیفیت پوست: هایفوتراپی برای افرادی که پوست سفت و ارتجاعی دارند، مفید واقع می شود.
  • سن: هایفوتراپی معمولاً برای افراد 30 تا 60 ساله که پوستشان هنوز به طور کامل شل نشده است، موثرتر است.
  • دستگاه هایفو و مهارت و تجربه اپراتور: استفاده از دستگاه هایفو با کیفیت بالا و توسط اپراتور مجرب و ماهر، به دستیابی به بهترین نتیجه کمک زیادی می کند.

در حالت کلی، هایفوتراپی می تواند تا 70 درصد چربی زیر چانه را از بین ببرد و خط فک را به طور قابل توجهی مشخص تر کند.

روش هایفوتراپی غبغب

قبل از انجام هایفوتراپی، پزشک یا جراح پلاستیک سابقه پزشکی شما را بررسی نموده و ناحیه تحت درمان را معاینه می کند. در این مرحله، انتظارات شما از درمان نیز مورد بحث قرار می گیرد.
ناحیه تحت درمان تمیز و ضدعفونی می شود. در صورت نیاز، از کرم بی حس کننده موضعی برای کاهش درد استفاده خواهد شد.
پزشک از دستگاه مخصوصی برای ارسال امواج اولتراسوند با شدت بالا به لایه های عمیق پوست زیر چانه استفاده می کند. این امواج گرما را در این لایه ها ایجاد کرده تا با ذوب کردن سلول های چربی، تولید کلاژن و الاستین را افزایش بدهد.

هایفوتراپی غبغب چگونه است؟

HIFU به امواج فراصوت متمرککز با شده بالا اطلاق می شود که چربی های انباشته شده زیر چانه را حذف می کند. این روش مدرن به دلیل تاثیرگذاری زیادی که دارد طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و اثربخشی آن قابل مشاهده است. پزشکان با تجربه از امواج فراصوت برای از بین بردن ظاهر ناخوشایند چربی های زیر چانه استفاده می کنند.

هایفو غبغب چند جلسه است؟

هایفوتراپی غبغب معمولا در یک جلسه انجام می گیرد. با این وجود در برخی موارد ممکن است به دو یا سه جلسه نیاز باشد. عوامل تاثیرگذار بر تعداد جلسات هایفو عبارتند از:

• میزان چربی زیر چانه
  • کیفیت پوست فرد
  • سن
  • تخصص اپراتور

تاثیر هایفو بر غبغب چیست؟ کلینیک زیبایی

تاثیر هایفو برای غبغب

تاثیر هایفو بر غبغب قابل توجه است. به طوری که:

• میزان چربی زیر چانه را تا 70 درصد کاهش می دهد.
  • خط فک را به طور مشخص تر نمایان می سازد.
  • پوست زیر چانه را سفت تر و لیفت می کند.
  • چین و چروک های زیر چانه را از بین می برد.
  • ظاهر کلی گردن را بهبود می بخشد.

هایفوتراپی غبغب به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

هایفوتراپی غبغب به خصوص برای افرادی که به دنبال از بین بردن چربی های اضافی زیر چانه و سفت کردن پوست این ناحیه هستند، مفید می باشد. به طور کلی به افراد زیر پیشنهاد می شود:

• افراد بین 30 تا 60 سال (افرادی که پوستشان هنوز به طور کامل شل نشده است).
  • افراد دارای پوست با خاصیت ارتجاعی متوسط تا خوب.
  • افرادی که چربی متوسط تا زیاد زیر چانه دارند.
  • افرادی که به دنبال روشی غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی هستند.

چه افرادی نباید هایفوتراپی غبغب انجام دهند؟

زنان باردار یا شیرده: هایفوتراپی اثرات مضری بر روی جنین یا نوزاد شیرخوار دارد.
افراد مبتلا به عفونت فعال در ناحیه درمان: عفونت خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد.
افراد مبتلا به بیماری های خاص: برخی از بیماری ها مانند بیماری های قلبی، عصبی یا خودایمنی، هایفوتراپی را خطرناک می کنند.
افراد دارای ایمپلنت های فلزی در ناحیه درمان: امواج اولتراسوند ممکن است با ایمپلنت ها تداخل داشته باشند و باعث درد یا آسیب شوند.
افراد دارای سابقه ابتلا به سرطان در ناحیه درمان: هایفوتراپی ممکن است رشد سلول های سرطانی را تحریک کند.
افراد دارای پوست نازک یا حساس: این افراد در معرض خطر بیشتری برای عوارض جانبی مانند قرمزی، تورم و درد قرار دارند.
افراد دارای سابقه واکنش های آلرژیک به روش های زیبایی.
افراد دارای پوست بسیار شل یا افتاده: هایفوتراپی برای این دسته از افراد به اندازه کافی موثر نیست.
افراد دارای چربی بسیار زیاد زیر چانه: ممکن است به چندین جلسه هایفوتراپی یا روش های درمانی دیگری مانند لیپوساکشن نیاز داشته باشند.

هایفوتراپی غبغب چیست؟ در کلینیک زیبایی

ماندگاری هایفوتراپی غبغب چقدر است؟

ماندگاری هایفوتراپی غبغب به طور کلی بین 1 تا 3 سال است. عوامل مختلف زیر در تعین باز زمانی برای ماندگاری هایفو تاثیرگذار هستند.
سن: افراد جوان تر معمولاً نتایج طولانی تری نسبت به افراد مسن تر دارند.
کیفیت پوست: افرادی که پوست سفت و ارتجاعی دارند، در مقایسه با افراد با پوست شل یا افتاده نتایج طولانی تری را دریافت می کنند.
سبک زندگی: سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و رژیم غذایی ناسالم، ماندگاری نتایج را کاهش می دهد.
مهم: در صورت مشاهده هرگونه عوارض جانبی مانند قرمزی، تورم یا درد، باید با پزشک خود تماس بگیرید. همچننی، مهم است که همیشه از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست خود استفاده کنید.

عوارض هایفوتراپی غبغب

متداول ترین عوارض جانبی هایفوتراپی غبغب عبارتند از:
قرمزی: این عارضه معمولاً ظرف چند ساعت از بین می رود.
تورم: بلافاصله پس از درمان ظاهر می شود اما جای نگرانی نیست.
درد: برخی از افراد ممکن است در طول یا بعد از درمان احساس درد خفیف یا سوزن سوزن شدن داشته باشند. این درد معمولاً با داروهای مسکن بدون نسخه قابل کنترل است.
بی حسی: این بی حسی معمولاً موقتی است.
آسیب به اعصاب: بسیار نادر است، اما به هر حال ممکن است ضعف دائمی در ناحیه درمان ایجاد کند.
عفونت: به دلیل عدم رعایت استریل در طول روند درمان ایجاد می شود.

هزینه هایفوتراپی غبغب

هزینه هایفوتراپی غبغب در ایران بسته به عوامل مختلفی برآورد می شود، از جمله:
کلینیک های واقع در نقاط بالا شهر تهران، هزینه بیشتری دریافت می کنند.
پزشکان با تجربه در مقایسه با افرادی که تازه وارد این حرفه شده¬اند، دستمزد گران تری می گیرند.
نوع دستگاه هایفو: دستگاه های هایفو با کیفیت بالاتر نسبت به مدل های با کیفیت پایین تر هزینه بیشتری دارند.
میزان چربی زیر چانه: افراد با چربی بیشتر زیر چانه به جلسات بیشتری هایفوتراپی نیاز خواهند داشت و در نتیجه پرداختی آنها بیشتر می شود.

هایفو غبغب چند جلسه است؟ کلینیک زیبایی

هایفو غبغب چند جلسه

مراقبت بعد از هایفو غبغب

پس از انجام هایفوتراپی غبغب، مهم است که اقدامات مراقبتی زیرا را برای تجربه بهترین نتیجه و کاهش خطر عوارض جانبی مد نظر قرار بدهید.
حداقل در 24 تا 48 ساعت اول پس از درمان، از کمپرس سرد استفاده کنید.
اگر درد دارید، می توانید از داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید.
پوست خود را مرطوب نگه دارید تا از خشکی و تحریک آن جلوگیری شود.
از نوشیدن الکل و سیگار کشیدن خودداری کنید.
نوشیدن آب به هیدراته ماندن بدن و کمک به روند بهبودی کمک می کند.
در 24 تا 48 ساعت اول پس از درمان، از ماساژ یا دست زدن به ناحیه درمان خودداری کنید.
از رفتن به استخر یا سونا اجتناب نمایید.
در 24 تا 48 ساعت اول پس از درمان، آرایش نکنید.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که هایفو برای رفع غبغب مفید است اما با این حال برای زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به عفونت فعال در ناحیه درمان، افراد مبتلا به بیماری های خاص مانند بیماری های قلبی یا عصبی و افراد دارای ایمپلنت های فلزی در ناحیه درمان مناسب نیست. در کلینیک زیبایی کلیه خدمات تزریق فیلر، بوتاکسف رینوپلاستی، جراحی بینی و…. توسط پزشکان متخصص انجام می گیرد.